در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب لازم است اطلاعات مناسبی در مورد آن بدست آورید تا بتوانید مناسب ترین و بهترین برند را انتخاب کنید. در واقع خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی با توجه به کیفیت آب امروزی، امری اجتناب ناپذیر به نظر میرسد. به این دلیل که آب در مسیر رسیدن به منزل شما، سفری طولانی را طی میکند و از مناطق مختلفی عبور کرده و در این مسیر بسیاری از آلاینده ها را به خود جذب میکند.

در ادامه این فرآیند، آب به تصفیه خانه ها رفته و با توجه به استاندارد کشور و سازمان های بین المللی تصفیه می شود. اما این آب تصفیه شده، هنوز شامل مقدار زیادی از املاح می باشد. این مواد موجود در آب که به طور معمول با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نمی باشد، برای بدن مضر هستند و نیاز به پاکسازی آب دارند.
توجه داشته باشید که به کمک دستگاه تصفیه آب میتوانید این آلاینده ها را از آب پاکسازی کنید که موجب بهبود طعم، رنگ، بو و همچنین خواص آب برای مصرف شما خواهد شد. در این مقاله به راهنمای خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی می پردازیم و نکات مختلف آن را مورد بررسی قرار می هیم.

 

چند نکته مهم در خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی

اگر قصد خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی را دارید، در ابتدا توصیه می کنیم با چند نکته آشنا شوید. درواقع این نکات به شما کمک می کنند که دستگاه آب تصفیه کن مناسب با نیاز خود تهیه کنید. به طور کلی، نکات مهمی که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم، عبارتند از:
• کیفیت آب لوله کشی
• آلاینده‌های موجود در آب شهری
• انتخاب صحیح دستگاه تصفیه آب
• برند دستگاه تصفیه آب
• گارانتی دستگاه
• برخورداری از خدمات پس از فروش
• طراحی دستگاه تصفیه آب
• ظرفیت روزانه دستگاه تصفیه آب
اجزای تشکیل دهنده دستگاه

 

راهنمای خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی

1.کیفیت آب لوله کشی

گام اول برای خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی، این است که بدانید کیفیت آب لوله کشی منزل شما در چه حدی است. بدین منظور لازم است آب لوله کشی منزل شما از نظر سختی یا TDS مورد بررسی قرار گیرد.
اگر سختی آب خانه شما کمتر از 200PPM باشد؛ این آب خطری برای شما و خانواده شما نداشته و از لحاظ سختی مناسب می باشد.
درصورتیکه سختی آب مصرفی منزل شما از 200PPM بیشتر باشد؛ این آب از TDS یا سختی بالایی برخوردار است. در این زمان املاح مضر و آلاینده های درون آب منزل شما از حد معمول بیشتر می باشد و شما نیاز دارید یک دستگاه تصفیه خانگی نصب کنید.

2.انتخاب برند مناسب

دستگاه های تصفیه آب خانگی در بازار بسیار متنوع می باشند. همچنین توجه داشته باشید که وظیفه اصلی دستگاه‌های تصفیه آب پاکسازی آب از هرگونه آلودگی می باشد.
امروزه برندهای زیادی در حال مونتاژ دستگاه تصفیه آب می باشند که این امر باعث شده تشخیص برند مناسب برای مصرف کنندگان سخت تر شود. از این رو توصیه می کنیم که دستگاه خود را از فروشگاه های معتبر دارای مکان مشخص خریداری فرمایید. شرکت زلال آب با سابقه فعالیت چندین ساله خود بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب با کیفیت را ارائه می کند.
در هنگام انتخاب برند دستگاه باید به این نکته توجه داشته باشید که شما قصد دارید از این دستگاه چه استفاده ای داشته باشید؟ همچنین باید مد نظر داشته باشید که آیا این دستگاه مناسب خانواده کم جمعیت می باشد یا پر جمعیت یا برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. به این دلیل که این دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی نیز می‌باشند و در هنگام انتخاب بهترین برند دستگاه تصفیه آب باید به این نکات توجه نمود.

3.گارانتی

یک فاکتور بسیار مهم در خرید محصولات گارانتی آن می باشد که خریداران در هنگام خرید به آن توجه زیادی می کنند. محصول دارای گارانتی معتبر موجب می شود شما در هنگام خرید رضایت بیشتری داشته باشید و خیالتان آسوده تر باشد.

4. خدمات پس از فروش

دستگاه های تصفیه آب از آنجایی که ابزار سلامت محسوب میشوند و مستقیما با سلامتی انسان سر و کار دارند، لازم است که در بازه ای زمانی منظم سرویس شوند و فیلترهای آنها به موقع تعویض شود. بنابراین این دستگاه ها را باید زا شرکت ها و فروشگاه هایی تهیه نمود که خدمات پس از فروش منظمی داشته باشند.
مجموعه زلال آب با برخورداری از کادری مجرب، آماده خدمات رسانی و همچنین تعویض فیلتر و تعمیر دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد. کارشناسان ما در زمان تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب، با شما تماس حاصل می کنند تا در صورت لزوم نسبت به سرویس دستگاه اقدام شود.

5. انواع دستگاه های تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا در دو مدل روسینکی و زیرسینکی ساخته میشود. دستگاه های رو سینکی همانظور که از نامشان پیداست روی سینک یا کابینت آشپزخانه قرار میگیرند و دارای کاور مخصوص میباشند که نمای ضاهری زیباتری به آشپزخانه میدهند. دستگاه های زیرسینکی در داخل کابینت آشپزخانه نصب میشوند و معمولا فاقد کاور می باشند.
همچنین متریال دستگاه تصفیه آب باید مناسب باشد تا دستگاه آب تصفیه کن از دوام خوبی برخوردار باشد. در صورتیکه قطعات پلاستیکی دستگاه از مواد بی کیفیت ساخته شوند، میتوانند با آب واکنش دهند و کیفیت آب تصفیه شده را پایین بیاورند. راهکار بهتر این است که دستگاه تصفیه آب با قطعات فود گرید(Food Grade) که دارای کلاس غذایی می باشند ساخته شود، تا آب تصفیه شده را آلوده نکند.

6. ظرفیت شبانه روز تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب در طول شبانه روز مقدار معینی از آب را تصفیه می کند. بطور مثال نباید از یک دستگاه تصفیه آب خانگی انتظار تولید آب تصفیه شده در مقادیر بالا را داشت. به طور کلی ظرفیت تولید آب دستگاه های تصفیه معمولا با ظرفیت فیلتر ممبران آن مشخص می شود، اما معمولا این دستگاه ها 50 گالنی می باشند.

7.شناخت اجزای دستگاه تصفیه آب

شناخت اجزاء و قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی قبل از خرید میتواند به شما کمک کند تا با دید بازتری اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب کنید. دستگاه تصفیه آب شامل قطعات و اجزای مختلفی از جمله: شیر برداشت، مخزن ذخیره، پمپ تصفیه، اتصالات برقی و 5 الی ۸ فیلتر تصفیه بسته به نوع مصرف و مدل دستگاه تصفیه آب می باشد.

توضیحی کوتاه درباره فیلترهای تصفیه آب

تعداد فیلترهای دستگاه تصفیه آب در روش اسمز معکوس شامل 5 تا ۸ عدد می باشد که بسته به نوع و جنس آنها در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. مولکول‌های آب در روش اسمز معکوس فقط اجازه عبور از فیلتر را دارند. توجه داشته باشید که استفاده از روش اسمز معکوس موجب می شود که تمامی آلودگی‌های آب از جمله کلر، میکروب‌ها، نیترات، و املاح مضر از آب جدا شود.

فیلتر یکم

فیلتر PP از الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است که از متداول‌ترین و پرمصرف ترین نوع فیلتر ها به شمار می رود. دقت این فیلتر حدود یک یا پنج میکرون می باشد. این فیلتر وظیفه حذف گل و لای، شن و ماسه و سایر آلودگی‌های معلق در آب را دارا می باشد. زمان تعویض این فیلتر بسته به میزان مصرف و میزان آلودگی آب بین سه تا شش ماه می باشد.

فیلتر دوم

این فیلتر از جنس کربن گرانول و به صورت پودری (UDF) می باشد که باعث شفافیت آب و از بین رفتن بو، طعم و رنگ نامطبوع آب می‌شود. همچنین زمان تعویض این فیلتر به طور میانگین هر ۶ ماه یک بار می باشد.

فیلتر سوم

فیلتر کربن بلاک یا فشرده (CTO) دستگاه تصفیه آب قدرت بیشتری نسبت به پودری در جذب دارد و مکمل مرحله‌ی دوم است. که در پاکسازی رنگ و بوی نامطبوع آب و شفاف سازی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

فیلتر چهارم (فیلتر ممبران)

فیلتر ممبران مهم‌ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد. به طور کلی مهمترین بخش اسمز معکوس با این فیلتر انجام می شود. فیلتر ممبران توانایی تصفیه ذرات بزرگ‌ تر از ۰,۰۰۰۱ میکرون را دارد و سختی آب را کاهش می‌دهد. فیلتر ممبران توانایی از میان بردن، سرب، فلزات سنگین، آلودگی‌های میکروبی و آرسنیک را دارد و موجب از بین رفتن ناخالصی‌های آب می‌شود.

فیلتر پنجم

فیلتر پست کربن یا فیلتر مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب دارای کربن اکتیو (کربن فعال) است، درواقع این فیلتر وظیفه بهبود طعم و بوی آب ذخیره شده در مخزن را دارا می باشد.

فیلتر ششم

در فیلتر مینرال نه تنها هیچ چیزی از آب حذف نمی شود بلکه مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان نظیر کلسیم و منیزیم به آب اضافه می‌شود. استفاده از این فیلتر در سلامت بدن شما نقش مهمی دارد.

فیلتر هفتم

در دستگاه‌های تصفیه آب هنگامی که تصفیه در فیلتر چهارم صورت می‌گیرد، بخش زیادی از املاح آب حذف می‌گردند و PH آب کاهش پیدا می کند و آب حالت اسیدی پیدا می کند. فیلتر قلیایی در این مرحله، با افزایشPH آب، آن را از حالت اسیدی به قلیایی در می‌آورد که این نوع فیلتر برای افرادی که مشکل بیماری‌های گوارشی دارند بسیار مفید می باشد.

فیلتر هشتم

این فیلتر شامل لامپ یو وی می باشد که موجب از بین رفتن یا غیر فعال شدن ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم ها می‌شود. البته اشعه UV برای انسان‌ کاملا بیخطر می باشد. دقت داشته باشید تا این لامپ شکسته نشود زیرا لامپ UV دارای جیوه است که یک ماده مضر برای سلامتی انسان می باشد. ذکر این نکته ضرروری است که استفاده از این لامپ در آب های شهری که تصفیه اولیه روی آنها صورت گرفته و ضدعفونی شده، ضررورتی ندارد. اما استفاده آن برای آب هایی که منشا آن آب چاه یا چشمه یا آب های تصفیه نشده باشد ضرروری است.

مشاوره قبل از خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی

همکاران ما با سالها سابقه در حوزه تصفیه آب آماده ارائه مشاوره و راهنمایی جهت انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب محل زندگی شما می باشند. شما می توانید جهت تماس و مشاوره قبل از خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی با مشاوران ما به صفحه تماس با ما در سایت زلال آب یا شماره تلفن های درج شده در سایت مراجعه نمایید.