زمان تعویض فیلتر تصفیه آب از اهمیت بالایی برخوردار است و بی توجهی به این مسئله شما را با مشکلات پیچیده ای روبرو می سازد. از آنجایی که عملکرد دستگاه تصفیه آب مستقیما با سلامتی مصرف کننده سرو کار دارد، بنابراین بسیار بیشتر از سایر دستگاه ها و لوازم خانگی موجود در منزل نیاز به توجه و مراقبت دارد. لوازم مصرفی مانند فیلترهای دستگاه تصفیه آب به کار رفته در آن باید به صورت مداوم تعویض گردد.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب و اثر آن بر عملکرد دستگاه

بعد از شروع به کار دستگاه تصفیه آب و فعالیت فیلترهای آن، سختی آب کاهش می یابد و به حد استاندارد خود می رسد که کمتر از 120 ppm است و مصرف کننده را از ابتلا به بیماری های متعدد از جمله سنگ کلیه مصون می دارد که در ارتباط مستقیم با سختی آب می باشد. اما تمام آنچه گفته شد بستگی به عملکرد صحیح دستگاه است که آن هم متاثر از کیفیت قطعات، زمان تعویض فیلتر تصفیه آب و سرویس های دوره ای می باشد.

به طور خلاصه فرایند تصفیه آب زمانی بدرستی انجام می گیرد که دستگاه تصفیه آب بصورت پیوسته مورد توجه و بازبینی قرار گرفته و فیلترهای آن به موقع تعویض شود. به عبارت دیگر یکی از پارامترهای مهم تصفیه آب کارایی فیلترهای دستگاه تصفیه آب می باشد.

عمر مفید فیلترهای دستگاه تصفیه آب

نکته بسیار مهمی که در این رابطه بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که عمر مفید فیلترهای دستگاه تصفیه آب علاوه بر حجم آب تصفیه شده به تاریخ شروع استفاده از آنها نیز بستگی دارد. به گونه ای که پس از قرار گرفتن در دستگاه تصفیه آب و عبور آب از روی آنها، حتی در صورت عدم استفاده بعدی نیز پس از سپری شدن تاریخ های تعیین شده دیگر کارایی نخواهند داشت و زمان تعویض فیلتر تصفیه آب فرا می رسد.

عواقب بی توجهی به تعویض به موقع فیلترها

بی توجهی به تعویض به موقع فیلترها باعث می شود که دستگاه تصفیه آب قدرت جذب آلودگی را از دست می دهد. عدم توجه به این مهم ممکن است موجب انتشار آلودگی در دستگاه تصفیه آب و تانک ذخیره گردیده و در نهایت مخاطراتی را برای مصرف کننده فراهم آورد. جهت کسب اطلاعات دقیق درمورد قابلیت ها و زمان تعویض فیلترها، بروی عنوان روبرو کلیک نمایید>> زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

جدول زمان تعویض فیلتر تصفیه آب

داشتن اطلاعات کافی در مورد عملکرد و زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خیال شما را به کلی درباره صحت عملکردشان راحت می نماید. به همین منظور جدولی را برای شما آماده نموده ایم که در آن به اختصار نقش هر کدام از فیلترهای تصفیه آب، به همراه زمان تعویض آن ها آورده شده است.

همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید فیلترهای معرفی شده، همه مربوط به دستگاه های تصفیه آب شش مرحله به بالا می باشند که از فناوری اسمز معکوس بهره می برند.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب

در پایان ذکر این نکته ضروری است که پارامترهای دیگری نیز در عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب موثر است که در مطلبی جداگانه مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. فایل مربوط به جدول عملکرد و زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب را از لینک روبرو دریافت نمایید>> دانلود

زمان تعویض فیلتر جامبو

بنا به اینکه بسیاری از کاربران سوالات متعددی را در رابطه با زمان تعویض فیلتر جامبو مطرح می نمایند، باید پاسخی مناسب در این باره خدمت شما ارائه کنیم. فیلترهای جامبو با توجه به کاربرد و جنسی که دارند رده بندی می شوند. ما در هوزینگ های جامبو به طور معمول از 3 نوع فیلتر استفاده می کنیم؛ فیلتر الیافی، فیلتر کربن فعال و فیلتر کربن بلاک. زمان تعویض فیلتر جامبو بر اساس جنس آن تعیین می گردد. به طور مثال اگر درون هوزینگ جامبو شما فیلتر الیافی قرار گرفته باشد، باید هر شش ماه نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تصفیه آب فرآیندی است که طی آن ذرات معلق، آلودگی های شیمیایی، گچ و عوامل بیماری زا (ویروس و باکتری) از آب حذف می شود و آبی شفاف و سالم برای نوشیدن تولید می گردد. بنابراین برای اینکه عملیات تصفیه آب به صورت صحیح صورت پذیرد باید تمام اجزای دستگاه تصفیه آب در کنار هم به خوبی فعالیت نمایند که این مسئله بی ارتباط با زمان تعویض فیلتر تصفیه آب و انجام سرویس های دوره ای نیست.

جمع بندی

امیدواریم که مطلب جدول عملکرد و زمان تعویض فیلتر تصفیه آب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، وبلاگ زلال آب موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش مطالب عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.