آیا تا بحال راجع به اهمیت آب آشامیدنی در حفظ سلامت بدن اندیشیده اید؟ امروز مطلبی را را جهت انتشار در سایت زلال آب تهیه نموده ایم، سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده و خواندن پاسخ آن ها بدون شک مفید خواهد بود.

بر اساس محاسبات انجام شده، میانگین مصرف آب برای هر نفر در روز 300 لیتر می­باشد اما تنها 2 لیتر از آن برای مصرف خوراکی استفاده می­شود. با توجه به اینکه تصفیه کامل آب نیازمند فناوری پیچیده و گران قیمت است بنابراین در حجم بالا برای دولتها مقرون به صرفه و منطقی نیست، لذا امروزه در اکثر کشورها و از جمله کشور ما، برای تامین آب شرب و ضدعفونی کردن آب، تنها از روش کلرزنی استفاده می­شود و این درحالی است که معضل آلاینده­ های محلول در آب همچون فلزات سنگین و غیره هنوز بلاتکلیف است وهمین آلاینده های تصفیه نشده زمینه بروز بسیاری از بیماری­های مزمن گردیده است.

­دلیل آلودگی آب ها چیست؟

  • افزایش آلودگی های صنعتی و فاضلاب­ های شهری و نفوذ آن به منابع آب زیرزمینی
  • بیشتر شدن آلودگیهای سطحی خصوصا سموم کشاورزی با آبها و سیلابها و نفوذ به سفره های آب زیرزمینی
  • زنگ زدگی احتمالی لوله­ های آب و فاضلاب، اتصالات آب بندی نشده و راه­ های ارتباطی بین لوله­ های آب و فاضلاب
  • استمرار خشکسالی­ ها و کاهش آب سد­ها و الزام به استفاده از آب چاههای شهری

بهترین شیوه برای اطمینان از سلامت آب چیست؟

همانگونه که پیش تر گفته شد، متداولترین روش برای رفع آلودگی آب در تصفیه خانه ها، کلرزنی می­باشد اما تحقیقات بعمل آمده در سال های اخیر نشان می­دهد که متاسفانه مواد آلی موجود در آب با کلر ترکیب می­شوند و باعث ایجاد ترکیبات جانبی مضراز جمله ترکیبات هالوژنی سرطان زا می­گردند، ضمن اینکه کلر بر هاگها، کیستها، تخم کرمها اثر ندارد مگر در مقادیر بالا.

همچنین لازم است راهی برای حذف آلاینده­ ها از جمله شوری، گچ، آهک، سرب، مس، جیوه، آرسنیک، نیتریت، نیترات و غیره پیدا نمود. از سوی دیگر حتی پس از تصفیه هم احتمال آلودگی آب از طریق لوله های انتقال آب وجود دارد، بنابراین امروزه در جهان بهترین شیوه برای اطمینان از سلامت آب، کنترل و تصفیه آن در لحظه مصرف شناخته شده و دستگاههای تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس(RO) نیز به همین منظور طراحی و ساخته می­شوند.

آیا دستگاه تصفیه آب ، کلیه املاح معدنی را از بین میبرند؟

قسمتی از املاح معدنی در اثر تصفیه حذف می شوند اما باید بدانید که اولا دستگاههای یاد شده دارای استاندارد جهانی هستند و کلیه املاح مفید را حذف نمی کنند ثانیا بیشتر مواد معدنی مورد نیاز بدن از طریق سایر خوراکی ها تامین می شوند ثالثا این دستگاهها عموما دارای شیر تنظیم TDS هستند که املاح آب را به دلخواه مصرف کننده تنظیم می کنند. رابعا در سالهای اخیر با افزودن 2 فیلتر جدید به نام های مینرال و آلکالین بر روی دستگاهها، این نگرانی به کلی رفع گریده است.

کدام دستگاه تصفیه آب برای منزل مناسب تر است؟

برای تصفیه آب نقاط حساس منزل اقدامات زیر ضروری هستند:

الف- نصب دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای RO در آشپزخانه

ب- نصب هوزینگ جامبو در مسیر آب ورودی ساختمان

ج- نصب دوش کلرگیر در حمام

د- نصب هوزینگ پلی فسفات یا پلی مگنت قبل از لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

و اما نکته ی بسیار مهم:

این دستگاهها مستقیما با سلامتی انسان سروکار دارند، بنابراین پیشنهاد میگردد بهترین محصول را انتخاب کنید. حتی اگر قیمت آن بالاتر باشد. البته تشخیص اصلی و غیراصلی بودن دستگاه برای شما دشوار است زیرا متاسفانه در حال حاضر برخی از سودجویان، برندهای معروف را با قطعات و فیلترهای بی کیفیت مونتاژ و با قیمت های متفاوت عرضه میکنند، لذا پیشنهاد می گردد از معامله با افراد سیار و فروشگاه های فاقد مجوز خودداری نمایید.

یکی دیگر از راههای تشخیص کیفیت دستگاه، مدت زمان گارانتی آن می باشد. بدیهی است دستگاهی که دارای ضمانت طولانی تری باشد، قابل اطمینان تر خواهد بود. البته اعتبار ضمانتنامه نیز بستگی به اعتبار فروشنده دارد. (در حال حاضر دستگاه های تصفیه آب بین 12 تا 36 ماه گارانتی میشوند.)

 

دانلود بروشور فروشگاه زلال آب