تا به حال برای شما پیش آمده است که چرا پمپ شما مدام کار می‌کند. یا چرا بعضی اوقات خاموش می‌شود؟ این مشکل می‌تواند یه سوییچ شما ربط داشته باشد. سوییچ ها دو مدل دارند سوییچ فشار بالا ، سوییچ فشار پایین.تفاوت این سوییچ ها در این است که در صورت کم شدن فشار آب پمپ را خاموش می‌کند و دیگری در صورت پر شدن مخزن باعث خاموش شدن پمپ آب می‌شود. اما بعضی مواقع ممکن است این سوییچ ها دچار ایراد شوید و همین ایراد موجب شود که پمپ پیوسته کار کند، یا این که اصلا پمپ روشن نشود.

در ادامه با ما همراه باشید تا این با انواع سوییچ های دستگاه تصفیه آب بیشتر آشنا شویم.

سوییچ فشار پایین یا لو پرشر دستگاه تصفیه آب Low Pressuer Switch

سوییچ فشار پایین یا لو پرشر یکی از ضروری ترین قطعات دستگاه تصفیه آب است که با کم شدن فشار آب ورودی به دستگاه باعث می شود پمپ دستگاه خاموش شود و از فشار آمدن به پمپ دستگاه جلوگیری شود ، زمانیکه فشار آب پایین تر از حد نرمال باشد نیز اجازه روشن شدن دستگاه را نمی دهد .این قطعه برقی توسط 2 رشته سیم در مدار دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد که یک رشته از این سیم ها به آدابتور دستگاه و رشته دیگر به پمپ وصل می باشد.

محل قرار گرفتن این قطعه بعد از هوزینگ مرحله اول دستگاه  تصفیه آب است. این سوییچ در 2 مدل در بازار موجود است.

  • رزوه ای
  • فیتینگی

سوییچ فشار پایینی که در دستگاههای تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی استفاده می شود یکسان است و شیلنگ ورودی به این قطعه برای تمامی دستگاه ها mm6 است و ولتاژ دریافتی این سوییچ تا 250 ولت را جواب می دهد.

1.سوییچ فشار پایین رزوه ای

سوییچ فشار پایین رزوه ای

سوییچ فشار پایین رزوه ای

جهت مشاهده قبمت و خرید این وارد لینک شوید: سوییچ فشار پایین رزوه ای

2.سوییچ فشار پایین فیتینگی

سوییچ فشار پایین فیتینگی

سوییچ فشار پایین فیتینگی

جهت مشاهده قبمت و خرید این وارد لینک شوید: سوییچ فشار پایین فیتینگی

سوییچ دستگاه تصفیه آی دو قسمت برای وردی برق دارد که از یک قسمت به پمپ وصل می‌شود و قسمتی دیگر به ترانس وصل می‌شود در ادامه قرار است با دو بخش دیگر از این سوییچ ها آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

محل قرار گرفتن سیم های برق سوییچ

محل قرار گرفتن سیم های برق سوییچ

محل قرار گرفتن سیم های برق سوییچ

قطعه داخلی سوییچ فشار پایین

قطعه داخلی سوییچ فشار پایین

قطعه داخلی سوییچ فشار پایین

در حالت عادی این سوییچ بسته است و با افزایش فشار آب ، سوییچ باز شده و برق پمپ وصل می شود و باعث به جریان افتادن آب می گردد.

در صورت خرابی این قطعه و عدم تشخیص میزان فشار آب،پمپ مرتب کار می کند و این اتفاق اگر پیگیری نشود می تواند منجر به سوختن پمپ شود یا در صورت قطع شدن این سوییچ،پمپ خاموش می شود و جریان آب قطع می شود.

تست سوییچ لو پرشر

برای بررسی سالم بودن این سوییچ ، هنگامی که دستگاه به برق وصل است ، شیر مخزن را بسته و شیر روی سینک را باز میکنیم ، در این حالت پمپ دستگاه روشن می شود اما اگر پمپ روشن نشد ، سیم های سوییچ را به هم وصل میکنیم ، در این حالت در صورتی که پمپ روشن شد ، سوییچ خراب است ف در غیر این صورت باید قسمت های دیگر دستگاه بررسی شود.

سوییچ فشار بالا یا های پرشر دستگاه تصفیه آب High Pressuer Switch

سوییچ فشار بالا یا های پرشر قطعه ای ست که معمولا در دستگاههای تصفیه آبی که به شیوه اسمز معکوس کار می کنند که مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا این دستگاه ها دارای مخزن تحت فشار هستند و در صورتیکه پس از پر شدن ، دستگاه خاموش نشود دچار ترکیدگی خواهد شد .این قطعه هم شبیه سوییچ لو پرشر توسط 2 رشته سیم در مدار برقی دستگاه قرار می گیرد که یک رشته به پمپ و یک رشته دیگر آن هم به آداپتور متصل است .

محل قرار گرفتن این سوییچ بین خروجی ممبران و ورودی مخزن می باشد . دلیل قرار گرفتن این قطعه بین ممبران و مخزن این است که در صورت پرشدن مخزن ، فشار آب در سوییچ بالا می رود و با قطع برق پمپ دستگاه ، جریان آب نیز قطع می شود .

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری راحت و بدون دردسر هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما نگاهی به دسته بندی دستگاه عابر آب سری بزنید.

این قطعه هم مثل قطعه لو پرشر در دو مدل سوییچ  در بازار موجود است.

  • فیتینگی 
  • رزوه ای

سوییچ مورد استفاده در تمام دستگاههای تصفیه آب نیمه صنعتی و خانگی یک شکل هستند و شیلنگ ورودی و خروجی این قطعه برای تمامی دستگاه mm6 است. بر روی سوییچ های پرشر ، یک پیچ تنظیم وجود دارد که برای تنظیم زمان خاموش شدن دستگاه تصفیه آب استفاده می شود. همان طور که قبلا اشاره شد ، سوییچ فشار بالا اگر به صورت صحیح کار نکند باعث افزایش فشار مخزن شده و میتواند منجر به ترکیدن مخزن شود . همچنین خرابی آن می تواند باعث خراب شدن و مستهلک شدن پمپ و آداپتور شود.

سوییچ فشار بالا رزوه ای

سوییچ دستگاه تصفیه آب

برای مشاهده قیمت و خرید این سوییچ وارد این لینک شوید : سوییچ فشار بالا رزوه ای

سوییچ فشار بالا فیتینگی

سوییچ دستگاه تصفیه آب

برای مشاهده قیمت و خرید این سوییچ وارد این لینک شوید :سوییچ فشار بالا فیتینگی

در عکس های زیر محل نصب سیم برق برای شما نشان میدهیم سیم برق سوبچ های پرشر یکی از سیم ها از پمپ و سیم دیگر از ترانس به قطعه وصل می‌شود. همجنین پیچ تنظیم قطعه است. که جهت تنظیم فشار آب وردی به مخزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این پیچ را حتما با کمک یک فشار سنج تنظیم کنید. دلیل استفاده از فشار سنج این است که اگر فشار وردی به مخزن از حد استاندارد مخزن موزد استفاده بیشتر یاشد میتواند باعث ترکیدگی مخزن شود.

محل قرار گرفتن سیم های برق سوییچ سوییچ دستگاه تصفیه آب

محل قرار گرفتن پیچ تنظیم

سوییچ دستگاه تصفیه آب

 

تست سوییچ های پرشر

برای بررسی سالم بودن این سوییچ ، هنگامی که دستگاه به برق وصل است ، شیر مخزن و شیر روی سینک را می بندیم ، در صورتی که پمپ  پس از چند لحظه خاموش نشد ، سوییچ های پرشر خراب است.

جمع بندی انواع سوییچ های دستگاه تصفیه آب

در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس که پمپ و مخزن دارند ، سوییچ های فشار بالا و فشار پایین بسیار مهم و ضروری هستند و خراب شدن این قطعات باعث خراب شدن مخزن و قطعات برقی دستگاه می شود. پیشنهاد می شود جهت اطمینان از عملکرد درست سوییچ ها ، از قطعات درجه یک استفاده شود. اگر می‌خواهید یا منابع دیگر آشنا شوید وارد وبسایت Introducing the types of water purifier switches  شوید.

جهت مشاوره و سفارش این محصول می توانید با مشاوران شرکت زلال آب تماس بگیرید . یا در کامنت ها از ما سوال بپرسید.