ادعاهای گوناگونی راجع به خواص آب قلیایی مطرح شده است. برخی از تحقیقات نشان می دهد که این آب می تواند به کاهش روند پیری، تنظیم PH بدن و جلوگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان کمک کند.

اما دقیقا آب قلیایی چیست و چه اثری بر شاخصه های سلامتی دارد؟ اگر این سئوال در ذهن شما نیز وجود دارد، با زلال آب همراه باشید تا پاسخ خود را دریافت نمایید.

بسیاری از مشتریان از ما می پرسند که فیلتر قلیایی (آلکالین) دستگاه تصفیه آب چه مزیتی دارد؟ آیا فیلتر قلیایی خاصیت درمانی به آب می بخشد؟ بله، این پاسخ کوتاه ماست. ادامه مطلب اطلاعات بیشتری را به شما خواهد داد.

لفظ قلیایی در آب اشاره به میزان PH آن دارد، در واقع سطح PH یک عدد است که میزان اسیدیته یا قلیایی بودن ماده را در مقیاس 0 تا 14 اندازه گیری می کند. به عنوان مثال عدد یک بیانگر اسیدی بودن و 13 نشان دهنده قلیایی بودن ماده می باشد. اما از آنچه که با تعبیر آب قلیایی سخن می گوییم در حقیقت آبی است که PH بالاتر از آب معمولی دارد، بنابراین می توان ادعا نمود که اسید را در بدن شما خنثی می کند.

  آب بازی چگونه اثر می کند؟

بحث در مورد سلامت و اثرات آب قلیایی تا حدودی بحث برانگیز شده، اما متخصصان این حوزه اثرات نوشیدن آب قلیایی را مثبت ارزیابی نموده اند. با این حال مطالعات متعددی وجود دارد و این موضوع شواهد را مورد تایید قرار داده است. به طور مثال در مطالعه ای در سال 2012 دریافتند که آب بازی با  PH 8 تا 9 پپسین (Pepsin) آنزیم اصلی معده که موجب ریفلاکس می شود را غیرفعال می کند.

در مطالعه ی دیگری محققان نشان دادند که این آب برای افراد دارای فشار خون بالا، دیابتی و کلسترول بالا مفید است.

در آخرین مطالعه صورت گرفته که در جامعه 100 نفری مورد ارزیابی قرار گرفت، نشان داده شد که این نوع آب ویسکوزیته خون را کاهش می دهد و این سبب بهبود گردش خون در بدن شده و روند اکسیژن رسانی به بافت های بدن را افزایش دهد. تحقیقات به روی اثرات آن هنوزدر جریان است و محققان به دنبال تکمیل کردن اطلاعات خود در این زمینه می باشند. اما نتیجه تحقیقات بدست آمده تاکنون این است که بسیاری از خوراکی ها جنبه اسیدی دارند و به همین علت باعث نقص در سوخت و ساز بدن می شوند و عوارضی همچون فشار خون، قند خون، چربی خون و غیره را در پی دارند. از سوی دیگر وقتی ph خون به سمت اسیدی شدن می رود، بدن برای حفظ تعادل خود از کلسیم استخوان ها استفاده می کند که موجب تشدید پوکی استخوان می گردد.

آب های بازی، ph بدن را به سمت قلیایی شدن می برند ونتایج مثبت فراوانی دارند. از جمله:

  • آبرسانی بهتر به سلول های بدن
  • سم زدایی بیشتر
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • کاهش وزن به علت سوزاندن کالری بیشتر
  • سلامتی قلب به علت کاهش کلسترول و فشار خون
  • شادابی و انرژی بیشتر به علت خنثی کردن اسید لاکتیک بدن
  • جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه (سنگ های کلیه منشا اسیدی دارند.)
  • خواص ضد پیری به علت خنثی کردن رادیکال های آزاد و افزایش آنتی اکسیدان ها
  • سلامتی کبد به علت بالابردن قدرت آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از تجمع چربی در کبد

اما فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب را از کجا تهیه کنیم؟

فیلترهای قلیایی تصفیه آب را می توان از فروشگاه های مجاز تهیه نمود، اما از آنجایی که افراد سودجو اقدام به فروش فیلترهای تصفیه آب نامرغوب و با مواد اولیه بی کیفیت کرده اند، باید دقت بیشتری در انتخاب فیلتر از خود نشان دهید. به شما اطمینان می دهیم که تمامی فیلترهای تصفیه آب خانگی عرضه شده در فروشگاه تصفیه آب زلال آب مورد تایید می باشد. همچنین می توانید سایر محصولات را در دسته فیلتر قلیایی مشاده نمایید.

شرکت زلال آب همواره تلاش می نماید تا با عرضه محصولات با کیفیت در صنعت تصفیه آب، آرامش خاطر هموطنان را فراهم آورد و شهروندان عزیز در اقصی نقاط ایران می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه اینترنتی زلال آب تهیه نمایند.