به منظور افزایش اطلاعات فنی کاربران محترم، ویدیویی آموزشی در سایت تصفیه آب شیراز – زلال آب برایتان در نظر گرفته ایم که شما را با شیوه سرویس و تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی آشنا می سازد. پمپ دستگاه تصفیه آب یکی از مهمترین قطعاتی است که در عملکرد مطلوب دستگاه تصفیه آب تاثیر بسزایی دارد. لازم به ذکر است که تشخیص کیفیت پمپ از روی ظاهر، کار دشواری بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. مطمئن ترین شیوه آگاهی از کیفیت، کارکرد عملی پمپ می باشد که با توجه به آن میتوان پمپ ها را درجه بندی نمود.

شما می توانید ویدیو تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی را در زیر مشاهده فرمایید.


تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی

شاید اتفاق افتاده باشد که پمپ دستگاه تصفیه آب شما دچار مشکلاتی شده و نیاز به تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی داشته باشید. لذا موارد معمولی که منجر به رخ دادن این مشکل می شود را در زیر آ.رده ایم:

  • نشتی هد پمپ
  • زوزه کشیدن و عملکرد همراه با صدای پمپ
  • سوختن سیم پیچ یا اصطلاحا سوختن موتور
  • روشن و خاموش شدن متناوب پمپ

 

رفع عیوب ذکر شده نیاز به تخصص فنی دارد و بایستی توسط سرویسکار ماهر تعمیر شود.

 

عملکرد پمپ تصفیه آب خانگی

فعالیت دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، مبتنی بر پمپ می باشد. بدون پمپ این سیستم ها قادر به تولید آب تصفیه شده نیستند. دقت شود که پمپ تصفیه آب ارتباطی به فشار آب ورودی ندارد. بلکه وظیفه آن تامین فشار لازم و دایمی برای فیلتر ممبران است. در واقع بر خلاف باور عمومی، پمپ وظیفه آبرسانی را به عهده ندارد بلکه به عنوان یک دستگاه دمنده وظیفه مهم تامین فشار بالا برای فیلتر غشاء ممبران را به دوش می کشد.

عملکرد پمپ تصفیه آب خانگی

یک تصفیه آب اسمز معکوس تنها با داشتن فشار لازم می تواند جریان اسمزی را معکوس نماید و اجازه عبور آب خالص را بدهد. اگر این فشار کامل نباشد، میزان تصفیه آب پایین می آید و فاضلاب افزایش پیدا می کند  و در کل راندمان بسیار پایین می آید و فیلترها نیز صدمه خواهند دید. به منظور حصول اطمینان از عملکرد صحیح پمپ، دو سوئیچ به نا مهای سوئیچ فشار پایین و سوئیچ فشار بالا در مسیر آن قرار گرفته که به ترتیب هنگام کاهش فشار آب ورودی و همچنین پس از پر شدن مخزن، پمپ را خاموش می کنند.

امیدواریم که مطلب آموزش سرویس و تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی مورد توجه شما قرار گرفته باشد، وبلاگ زلال آب موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش آموزش پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.