مسدودشدن ورودی چله گاه بدلیل آلودگی آب شرب

به گزارش سایت زلال آب – تصفیه آب شیراز ، ورودی چله گاه بدلیل آلودگی آب شرب این منطقه مسدود شده است.

بعد از گذشت چند روز از مسمومیت مردم سپیدان بر اثر آلودگی آب شرب، این مسئله ابعاد جدیدتری به خود گرفته است. تفرجگاه چله گاه که مدتی است به عنوان مکانی توریستی معرفی شده، ردپایی از خود در آلودگی آب شرب سپیدان به جای گذاشته است.

عبدالرسول همتي در گفت وگو با خبرنگار تسنيم در شيراز، با اشاره به تشکيل جلسه فوري در شهرستان سپيدان با حضور معاون استاندار، مديرعامل آب منطقه اي استان فارس، رئيس آبفاي روستايي استان و رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز اظهار داشت: براساس مستندات به دليل اينکه آب مردم از چله گاه تامين مي شود و اين منطقه به صورت غيرقانوني تبديل به جايگاه توريستي شده، احتمال اين است که فاضلاب انساني وارد آب گردیده و باعث آلودگي آن شده باشد.

وي با بيان اينکه آلودگي آب علت احتمالي مسموميت است، گفت: اقدامات پيشگيرانه از سوي دادستان و مسئولان شهرستان انجام شده و منطقه توريستي چله گاه پلمب شده است تا مشکلات بيشتر نشود.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شيراز افزود: با توجه به اينکه پس از پلمب منطقه و انجام اقدامات پيشگيرانه تعداد بيماران کاهش يافته با اين حال بايد منتظر جواب نمونه برداري ها و آزمايشات ماند.
همتي با تاکيد بر اينکه نتيجه قطعي پس از بررسي کامل آزمايشات مشخص مي شود، بيان کرد: مردم توجه داشته باشند که حتما از آب جوشيده استفاده و بهداشت فردي را رعايت کنند.

 

لازم به ذکر است که پیشتر، سایت تصفیه آب شیراز – زلال آب در مورد نشت فاضلاب هشدار داده بود زیرا نشت فاضلاب به لوله های انتقال آب شرب پدیده جدیدی نیست و همواره و در همه جا امکان دارد سلامتی آب لوله کشی از این ناحیه مورد تهدید واقع گردد.

بنابراین بروز اینگونه اتفاقات اهمیت نوشیدن آب تصفیه شده و استفاده از دستگاه های تصفیه آب برای اطمینان از سلامتی آب را جدی تر می کند.