گاها اتفاق افتاده که تلخی آب تصفیه شده مورد انتقاد افرادی بوده که به تازگی دستگاه تصفیه آب تهیه نموده اند. اما تا چه اندازه این انتقاد به دستگاه های تصفیه آب وارد است؟

مطلبی را در حال حاضر تهیه نموده ایم که درصدد پاسخ دادن به سوالات شما در این زمینه خواهد بود، پس لطفا با ما همراه باشید.

توضیح دادن درباره طعم آب کمی سخت و پیچیده است اما نوشیدن آبی گوارا و دلچسب و همچنین زلال از اهمیت بالایی برخوردار است.

افرادی که به تازگی دستگاه تصفیه آب تهیه نموده اند، از آن جهت که ذائقه آن ها تا مدت زیادی با آب لوله کشی شهری سازگار بوده در ابتدا از طعم آب تصفیه شده رضایت نداشته که پس از مدت کوتاهی و با سازگاری ذائقه و نوشیدن آب تصفیه شده و با کیفیت، حاضر به نوشیدن آب لوله کشی شهری نبوده و آن را غیر قابل تحمل عنوان نموده اند.

عواملی که باعث تغییر طعم آب می شود

عناصر و املاح موجود در آب هر کدام باعث تغییر طعم آب می شوند و در صورتی که میزان آن ها در آب بسیار بالا باشد، طعم آب از حالت گوارا و دلچسب بودن خارج و ظاهر آب را گرفته و کدر می نمایند.

در نتیجه آبی از نظر بهداشتی سالم عنوان شده که میزان املاح موجود در آن به میزان ایده­ ال بوده و دارای طعم و بوی خاصی نباشد.

البته گاهی به راحتی از روی بو و طعم نامطبوع آب می توان به ناسالم بودن آب پی برد.

فیلتر مرحله چهار دستگاه تصفیه آب ممبران نام دارد، این فیلتر که از آن به عنوان قلب تپنده دستگاه تصفیه آب نامبرده می شود دارای منافذ بسیار ریزی(کمتر از قطر تار موی انسان) می باشد.

به همین جهت نقش موثری در حذف ذرات بسیار ریز و مضر موجود در آب دارد و همچنین املاح اضافی آب را تا حد زیادی حذف می نماید.

بعد از انجام این عملیات سختی آب یا TDS آب تا مقدار زیادی کاهش پیدا می کند و آب طعم تلخی به خود می گیرد.

در واقع تلخی آب در دستگاه تصفیه آب امری شایع و معمول بوده و فیلتر ممبران جهت جلوگیری از ورود ذرات ریز مضر، املاح آب را کاهش داده و آب طعم تلخی به خود می گیرد و نگرانی بابت آن وجود نداشته و خطرناک نخواهد بود.

خب حال که علت تلخی آب تصفیه شده را دانستیم چگونه می توان نسبت به رفع آن اقدام نمود؟

علت تلخی آب پایین بودن میزان املاح آب تصفیه شده می باشد اما برای رفع آن دو راه پیش روی خود خواهیم داشت.

  • در صورتی که دستگاه تصفیه آب شما فیلتر مینرال ندارد همین الان یک نمونه مرغوب را تهیه نموده و روی دستگاه خود نصب نمایید، فیلتر مینرال املاح مفیدی را که برای بدن مطلوب است به آب اضافه می نماید و تلخی آب را بهبود می بخشد.
  • این دستگاه ها دارای قطعه ای به نام شیر میکس هستند که با استفاده از پیچ آن می توان میزان املاح آب خروجی را تنظیم نمود و طعم تلخ آب را کاهش داد.

شیر میکس دستگاه تصفیه آب ابتدا توسط شرکت سازنده در حد ایده ­ال تنظیم شده است. می توان اندکی شیر را باز نمود و تلخی آب را بهبود بخشید اما در صورتی که این شیر بیش از اندازه باز شود آب خروجی شما تفاوتی با آب لوله کشی نداشته و سختی آب در حد بالایی قرار می گیرد، همچنین عوامل بیماری زا دوباره به آب بازمی گردند.

بنابراین روش دوم تا حد امکان توصیه نمی شود و در صورت نیاز حتما از نیروی متخصص کمک بگیرید.

اما در صورتی که طعم ناخوشایند دیگری در آب شما وجود داشت و آن را غیر طبیعی احساس کردید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید زیرا گاهی به علت عدم تعویض به موقع فیلتر ها و فاسد شدن آن ها و یا پایین بودن کیفیت فیلترها شاهد تغییراتی در طعم آب خواهیم بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شماره تماس های صفحه تماس با ما استفاده نمایید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید.