برخی از مشترکین در تماس هایی که با همکاران ما در شرکت زلال آب( تصفیه آب شیراز ) داشته اند نگران شیری رنگ بودن آب خروجی دستگاه تصفیه آب خود بوده اند که لازم دانستیم در مقاله ای به شرح زیر موضوع را مورد بررسی قرار دهیم:

دستگاه های تصفیه آبی که با تکنولوژی اسمز معکوس(RO) طراحی و تولید می شوند دقت بالایی در تصفیه آب و حذف هرگونه آلودگی و ناخالصی دارند بنابراین وجود هرگونه ناخالصی بعد از تصفیه قابل قبول نمی باشد و نیازمند بررسی است اما وجود حباب های ریز و شیری رنگ بنظر رسیدن آب، مقوله دیگری است و هیچگونه ارتباطی به وجود ایراد در دستگاه تصفیه آب ندارد.

حکایت از این قرار است که این حالت ها مربوط به منافذ درون فیلترهاست که در حالت نو بودن فیلترها به علت وجود هوا در حفره های ریز آن ها ایجاد می گردد.

از سوی دیگر فیلترهای کربنی نیز، برای جذب بیشتر آلودگی ها دارای حالت تخلخل می باشند که در ایجاد حباب موثر هستند.

برای اطمینان از عدم وجود ناخالصی در آب، پیشنهاد می گردد یک لیوان از آب تصفیه شده را بردارید و کمی صبر نمایید، ملاحظه خواهید نمود که آرام آرام حباب ها تخلیه می شوند و آب شفاف خواهد شد.

البته در صورتیکه در این آزمایش ساده متوجه ته نشین شدن موادی در ته لیوان شدید، ممکن است اشکالی در دستگاه تصفیه آب شما ایجاد شده باشد که همکاران ما در شرکت زلال آب بصورت تلفنی یا حضوری جهت بررسی موضوع در خدمت شما هستند.

مواردی که ممکن است حالت شیری رنگ بودن آب و حباب در آب دیده شود:

  • زمانی که دستگاه تصفیه آب به تازگی نصب شده باشد.
  • زمانی که فیلترها به تازگی تعویض شده باشند.
  • موردی که فیلترهای خاصی نظیر اکسیژن ساز روی دستگاه نصب شده باشد.

در حالت های اول و دوم پس از گذشت مدتی که با توجه به کیفیت فیلترها و میزان مصرف متفاوت است و حداکثر تا یک ماه خواهد بود، تولید حباب از بین خواهد رفت.

ذکر این نکته نیز ضروری است که بعضی مواقع ممکن است در حالت های اول و دوم لایه نازکی از چربی روی آب مشاهده شود که در این حالت نیز فاقد اشکال است و به علت چرب نمودن اورینگ ها با روغن خوراکی برای آب بندی بهتر می باشد، که به تدریج رفع خواهد شد.

البته اگر در دراز مدت لایه چربی از بین نرود اشکال از موتور دستگاه تصفیه آب می باشد که نیاز به تعمیر و سرویس وجود دارد.

بد نیست بدانید شرکت زلال آب که قبلا در حوزه تصفیه آب شیراز فعال بوده، هم اکنون خدمات خود را به سراسر کشور عزیزمان ایران توسعه داده و دارای نمایندگانی فعال در سایر استان ها نیز می باشد. در این مقاله به موضوع حباب های ریز و شیری رنگ بودن آب دستگاه تصفیه آب پرداختیم امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.