بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری های ناشی از آب آلوده مانند اسهال هستند. سیستم ایمنی کودکان به دلیل تکامل نیافتگی، در برابر بیماری ها آسیب پذیرتر است. بنابراین باید مراقبت بیشتری از کودکان در برابر آلودگی ها و عوامل آن به عمل آورد. آب آلوده نیز منشأ بسیاری از بیماری های خطرناک است که پیش از مصرف آن توسط کودکان باید از سلامت آن مطمئن بود.

همچنین باید توجه داشت که حدود 75 درصد بدن نوزادان و کودکان از آب تشکیل شده است. بنابراین همیشه باید به میزان کافی آب بنوشند تا بدنشان همواره هیدراته و سالم باشد. اما آن ها از اهمیت نوشیدن آب سالم بی خبرند و بنابراین والدینشان باید آب سالم و غذای مناسب در اختیار آن ها قرار دهند.

دستگاه تصفیه آب قادر است تا تمام آلاینده ها و ذرات ناخالصی موجود در آب را بطور کامل از بین ببرد. علاوه بر این، فیلتر مینرال با اضافه کردن مواد معدنی مفید به آب، سلامت افراد و از همه مهمتر کودکان را تضمین می کند.

تصفیه آب مبتنی بر اسمز معکوس به عنوان جدیدترین فناوری است که در سال های اخیر از سوی سازمان جهانی بهداشت معرفی شده است. اکثر دستگاه های تصفیه آب امروزی دارای فناوری اسمز معکوس هستند و قادر به حذف 100درصدی آلودگی های آب می باشند.

در این مطلب دلایل اهمیت نوشیدن آب سالم برای کودکان را بیان می کنیم.

حمل مواد غذایی به سلول ها

آب سالم و غنی از مواد معدنی به رشد مناسب کودک کمک می کند. نوجوانانی که در سن رشد هستند نیز نیاز بیشتری به آب دارند تا تکامل و رشد بدنشان دچار نقص و کندی نشود.

کمک به تشکیل عضلات و استخوان ها

بازی کردن و فعالیت های جسمی کودکان باعث سوزاندن عضلات آن ها می شود. نوشیدن آب بیشتر کمک می کند تا ماهیچه های آن ها قوی تر و طولانی تر فعالیت کند. بنابراین باعث می شود تا بدن کودکان رشد طبیعی خود را داشته باشد.

مفاصل بدن نیاز به رطوبت دارند تا قوی و انعطاف پذیر بمانند. این ویژگی ها به حرکت آسان تر کمک می کنند.

حذف مواد زائد از اندام ها

درست مانند هوا، آب نیز ماده ای است که وجود آن برای حیات انسان ها ضروری است. نوشیدن آب سالم باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن می شود. علاوه بر این باعث بهبود عملکردهای بدن از جمله تنفس، هضم و دفع غذا، فعالیت های غدد لنفاوی و تعریق می شود. شرایط ایده آل زمانی اتفاق می افتد که آب سالم و گوارا به اندام های بدن برسد. همچنین نباید نقش آب را در دفع سموم مختلف از بدن فراموش کرد.

از آنجا که رشد کودکان سریع است، دفع سموم بدن باعث می شود تا سلامتی آن ها هم در سن کودکی و هم در بزرگسالی به دلیل رشد مناسب حفظ شود.

تقویت اندام ها

نوشیدن آب سالم باعث حفظ جریان طبیعی خون و بهبود عملکرد قلب می شود.  همچنین باعث سلامت مثانه می شود که باعث می شود کودکان در آینده از ابتلا به سرطان های مثانه و کولون مصون بمانند. همچنین کلیه ها را پاک می کند.

آب تصفیه شده حاصل از دستگاه تصفیه آب، از آنجا که دارای سختی مناسبی است به گواه متخصصین پزشکی جهت نوشیدن بیماران کلیوی یا کسانی که سابقه ی سنگ کلیه داشته اند، مفید تلقی شده است.

حفظ دمای بدن

دمای بدن توسط میزان آب موجود در آن تنظیم می شود. کمبود آب در بدن کودکان هنگام فعالیت باعث دهیدارته شدن بدن آن ها و در نتیجه بروز بی حالی، خستگی، احساس ضعف و افزایش فشار خون می شود.

بهبود سبک زندگی سالم

نوشیدن آب پاک مهمترین ویژگی های یک سبک زندگی سالم است. باعث بهبود عملکرد مغز و رشد طبیعی آن در کودکان می شود. سیستم ایمنی را در برابر بیماری ها تقویت می کند و رشد و قوای جسمی را افزایش می دهد.

اهمیت نوشیدن آب سالم جهت حفظ عملکرد مطلوب بدن امری مشتبه است که امروزه با گسترش آلودگی های زندگی صنعتی جز با استفاده از سازوکاری به مانند دستگاه تصفیه آب امکان پذیر نمی باشد.

تصفیه آب فرایندی است که طی آن آب عاری از هرگونه آلودگی می شود و آبی گوارا و مناسب ذائقه شما فراهم خواهد آمد.