مجموعه زلال آب – تصفیه آب شیراز سعی بر آن داشته تا با ارائه اطلاعات به روز و صحیح سهمی در پیشگیری از بیماری های که اثر مستقیمی با نوشیدن آب دارد، ایفا کند. در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم که چند درصد بدن آب است و عوامل مختلفی که می تواند بر آن تاثیر گذار باشد را توضیح می دهیم.

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که چند درصد بدن انسان آب است؟

 

چند درصد بدن آب است

چند درصد بدن آب است؟

  • 75 درصد ماهیچه ها که وظیفه حرکت اندام ها را برعهده دارند، از آب تشکیل شده اند.
  • 82 درصد خون که وظیفه حمل مواد غذایی را عهده دار است، از آب تشکیل شده است.
  • 80 درصد شش ها
  • 85 درصد کبد
  • 70 درصد پوست
  • 95 درصد بزاق
  • 78 درصد قلب
  • 83 درصد کلیه ها
  • حتی 25 درصد استخوان ها

درصد آب بدن، به مقدار آب موجود در بدن نسبت داده می شود و این نسبت معمولا بر اساس وزن بدن فرد اندازه گیری می شود. برای مثال چنانچه یک فرد با وزن 70 کیلوگرم 42 درصد آب در بدن داشته باشد، به این معناست که حدود 29 کیلوگرم از وزن او را آب تشکیل می دهد.

آب یکی از مهمترین عناصر برای سلامتی بدن است و نقش مهمی در حفظ تعادل، دمای بدن و سلامت پوست و مو دارد. همچنین عدم توجه به مصرف آب کافی می تواند منجر به خشکی دهان، سردرد و خستگی شود. به علاوه، کمبود آب در بدن می تواند منجر به اختلالاتی در عملکرد مغز، کلیه و قلب و عروق شود. به همین دلیل بررسی و مدیریت درست درصد آب در بدن بسیار مهم است.

درصد آب در بدن هر فرد ممکن است متفاوت باشد

پاسخ به این سوال که چند درصد بدن آب است، ممکن است در بدن هر فرد متفاوت باشد و بستگی به عواملی مانند جنسیت، سن، میزان فعالیت و تغذیه دارد. در کل مردان نسبت به زنان، معمولا درصد بیشتری از آب در بدن دارند. همچنین درصد آب در بدن با پیشرفت سن کاهش می یابد. علاوه بر آن فعالیت بدنی و میزان مصرف آب هم می تواند بر درصد آب در بدن تاثیرگذار باشد.

TC 609406 how much of your body is water 5aa986dc04d1cf00360706df

به طور کلی میانگین درصد آب در بدن برای زنان بیت 45-55 درصد و برای مردان بین 50-65 درصد است. بنابراین حفظ تعادل میان میزان آب مصرفی و میزان آب دفع شده بدن با توجه به شرایط فردی، یکی از مهمترین عوامل در حفظ سلامت بدن محسوب می شود.

آب در بدن برای تعادل اسیدی و بازی، حمل مواد مغذی، و حذف سموم نقش دارد. بدین منظور برای حفظ تعادل میان میزان آب مصرفی و دفع شده بدن، بهتر است مقدار آب مصرفی روزانه توسط فرد تنظیم شود. این میزان برای بیشتر افراد باید حداقل 8 لیوان آب در روز باشد. با این حال، برای افرادی که فعالیت بیشتری دارند یا در شرایط آب و هوایی گرم قرار دارند، این میزان باید بیشتر باشد.

سخن پایانی

اطلاعات فوق که توسط شرکت تصفیه آب شیراز – زلال آب تهیه گردیده، نشان دهنده ارزش غیرقابل توصیف آب برای بدن کلیه موجودات زنده، خصوصا انسان می باشد. از آنجا که آب آشامیدنی سالم اثر فراوانی بر حفظ سلامت بدن انسان داشته، آشامیدن آب ناسالم و بی کیفیت در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری برای ما خواهد داشت. نکته ی قابل توجه مصرف آب سالم و تصفیه شده و عاری از هرگونه عوامل بیماری زاست. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که چند درصد بدن انسان آب است امیدواریم مطالب فوق برای شما کاربردی واقع شود.